Friday 16 December 2011

Saje-saje nak cuba bakat tulis cerpen plak....

Idea tulis cerpen ni dah lama aku kumpul dah bertahun-tahun dah tapi biasalah perangai aku ni, idea banyak cuma tak tau macamana nak mulakan, bila nak mulakan.  Nak mulakan sesuatu alahai bertangguh-tangguh, bertangguh-tangguh..macam sajak gak.  Banyak sajak dah aku tulis main-main, aku bagi budak-budak suruh deklamasikan tapi nak menghimpunkannya (orang putih kata compile) wuh! Nasib baik aku tak kerja jadi kerani semuanya nak berfail-fail.  Aku bab-bab file ni FAIL!
      Ok macamana ekh nak mulakan cerpen ni...actually plot dah ada cuma nak menyusun ayat den lomah sikit.  Walaupun aku ni cikgu BM tapi kalau ayat-ayat bunga wuh aku gred D je..aku ni jenis direct...Lagipun aku tengah kemaruk pasal blog (baru nak pandai buat blog dah eksyen!!) baik aku gunakan blog aku ni untuk simpan cerpen atau hasil karya aku yang lain ada le juga pengisiannya dia kan (pensyarah suruh isi dengan sukatan pelajaran tapi tak pe kan encik pensyarah, saya mak budak baru pandai buat blog)
      Untuk cerpen dalam blog ni takpe kan pakai ayat tunggang langgang.  Kadang-kadang kalau sesuatu benda disampaikan dalam formal sangat pun orang mengantuk nak baca.  Baik kita guna ayat yang biasa-biasa kita pakai kan...
     Ehem ceritanya nanti le aku sambung....iklan dulu...

1 comment:

haini said...

mana cerpennya??tunggu nak baca nih...